Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Finansai>Mokesčiai>Lietuvos mokesčių sistema (12)
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Lietuvos mokesčių sistema (12)

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324
Aprašymas

Įvadas. Mokesčių sistemos teorinė apžvalga. Mokesčių samprata ir bendrieji požymiai. Mokesčių sistemos apibūdinimas. Mokesčių elementai. Mokesčių klasifikacija.Apmokestinimo principai. Teoriniai mokesčių naštos aspektai. Mokesčių naštos samprata. Mokesčių naštos rūšys ir jų mažinimo būdai. Mokesčių našta Lietuvoje. Mokesčių didinimo pasekmės. Nepalanki verslui mokestinė sistema. Mokestinės naštos mažinimas. Išvados.

Ištrauka

Visi sutiktumėm, kad mokesčiai būtini, be jų nebūtų ir valstybė. Tačiau svarbiausia problema formuojant valstybės biudžetą, kaip ir kam tuos mokesčius paskirstyti ir kur juos panaudoti. Todėl Lietuvoje šiuo metu yra labai aktuali tema kaip pagerinti mūsų mokesčių sistemą, kad tiek juos mokantys asmenys, tiek valstybė būtų patenkinti. Nors nėra įmanoma sukurti tobulą mokesčių sistemą, bet galima pamėginti aptarti ir kitus galimus apmokestinimo būdus. Kai žmonėms mokesčių mokėjimas tampa našta, jie pradeda vengti šios prievolės, tuomet nuostoliu turi tiek pati valstybė, tiek joje gyvenantys žmonės.
Kadangi, kaip žinome, Lietuvoje mokesčių sistema dar nėra visiškai suformuota, o kartu jau turi būti orientuota į ES, svarbu apžvelgti, kokia mokesčių našta yra šalyje ir kaip atrodo ES valstybių kontekste. Kadangi didžiąją biudžeto pajamų dalį sudaro įplaukos iš gyventojo pajamų ir įmonių pelno mokesčių, darbe išnagrinėta būtent šių tiesioginių mokesčių naštos dinamika Lietuvoje.
Šio darbo tikslas – išnagrinėti dabartinę Lietuvos mokesčių sistemą ir aptarti naujus galimus apmokestinimo būdus. Tam, kad pasiekti šį tikslą, iškelti keli svarbiausi uždaviniai, kuriuos reikės įgyvendinti:
Aptarti Lietuvos mokesčių sistemos pagrindines sąvokas, sampratą ir teorijas;
Apibrėžti mokesčių naštos sąvoką, jos rūšis, mažinimo bei įvertinimo būdus, mokesčių naštą Lietuvoje;
Apžvelgti gyventojų pajamų ir įmonių pelno mokesčio naštos paskirstymą.


Kiekviena pasaulio valstybė atlieka daug įvairių funkcijų: apsaugos, gamybinės ir komercinės veiklos, vystymo, administracines. Valstybių kūrimosi pradžioje svarbiausia jų funkcija buvo apginti savo piliečius nuo kitų valstybių piliečių užpuolimo ir palaikyti vidaus tvarką. Valstybėms vystantis, jų funkcijos išsiplėtė. Tvarkai palaikyti reikėjo sukurti teisingumo bei policijos sistemą, išplėsti ryšius, reglamentuoti turtingųjų vaidmenį visuomenėje, ginti vargšus - teikti jiems socialines paslaugas (nemokamą švietimą, medicininį aptarnavimą), taip pat tvarkyti išsiplėtusius ūkininkavimo santykius.
Valstybės pareiga yra vykdyti visas tas veiklas, kurių nepasisiūlytų atlikti (neverčiami) privatūs asmenys. Pavyzdžiui, šiems asmenims nenaudinga organizuoti apsaugą nuo užsienio užpuolimo ir išlaikyti kariuomenę, karo laivyną, oro pajėgas, organizuoti civilinę gynybą bei slaptųjų tarnybų veiklą. Privatūs asmenys vargiai imtųsi palaikyti vidaus saugumą ir išlaikyti policiją, teismus. Be to, minėtose veiklos srityse privatūs asmenys dažnai gali būti ir nepatikimi. Valstybė turi imtis ir kai kurių produktų gamybos, teikti komercines paslaugas, kurių privati įmonė nebus suinteresuota arba nesugebės teikti: pavyzdžiui, tiesti kelius, tiltus, kanalus, statyti uostus, elektrines, visa tai prižiūrėti. Socialinės paslaugos, kurių imasi valstybė, negali būti visiškai paliekamos privatiems asmenims, nes dažnas jų neturės intereso arba lėšų šias paslaugas teikti arba jų teikiamų paslaugų sąlygos (ypač tarifai) nebus priimtini vartotojams. Vadinasi, valstybei reikia rūpintis piliečių bendra gerove, t.y. statyti ligonines, mokyklas, tiesti gatves, kelius, įrengti parkus, žaidimų aikšteles ir pan., kad piliečiai galėtų užsiimti visuomeniniais ar ūkiniais reikalais. Tokių paslaugų nauda vertine išraiška sunkiai apskaičiuojama. Tačiau gerai organizuotas piliečių švietimas, rūpinimasis jų sveikata, gerove labai reikšmingas ir efektyvus, nes didina krašto bendrijos produktyvumą. Valstybė privalo imtis atsakomybės už savo piliečius, kai jie laikinai arba visam laikui netenka darbo, tampa invalidais, gyvena amoraliai, ydingai, ir teikti jiems pagalbą.
Aišku tik tai, kad valstybės funkcijoms vykdyti reikia didelių finansinių išteklių. Finansinių išteklių svarbiausias, nuo seniausių laikų žinomas šaltinis yra mokesčiai. Vadinasi, mokesčiai yra būtini, nes tai kiekvienos valstybės ekonominio bei socialinio gyvavimo pagrindas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-05-04
DalykasMokesčių referatas
KategorijaFinansai >  Mokesčiai
TipasReferatai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis38.23 KB
Autoriusjura
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2010 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasStepanovas
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasVerslo vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Lietuvos mokesciu sistema (12) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 23 puslapiai 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Stepanovas
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą