Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Finansai>Mokesčiai>Lietuvos mokesčių sistema (6)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Lietuvos mokesčių sistema (6)

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324
Aprašymas

Įvadas. Finansų ir mokesčių pertvarkymas, atkūrus Lietuvos nepriklausomybę. Mokesčių vaidmuo formuojant biudžeto pajamas. Mokesčių krūvis. Mokesčių bazė ir jos problemos. Išvados ir pasiūlymas. Priedai.

Ištrauka

"Mokesčiai – tai įnirtęs, užsispyręs, …veiklus, energingas, …judrus žmonių laisvės skelbėjas, bet drauge žiaurios priespaudos ir kruvinų kančių įrankis. Prof.V.Jurgutis.
Mokesčiai sudaro pagrindinę rinkos ekonomikos šalių valstybės biudžeto pajamų dalį. Pirmasis bendras rodiklis apibūdinantis jų vaidmenį vienos ar kitos šalies ekonomikoje, yra visų apmokestinamųjų įplaukų dalis bendrajame vidaus produkte. Antrasis mokesčių rodiklis apibūdina apmokestinimo įplaukų pasiskirstymą pagal įvairius biudžeto sandaros lygmenis. Federalinėse valstybėse tai paprastai trijų lygmenų sistema – federalinis, regionų (federacijos subjektų) ir vietinis. Unitarinėse valstybėse , šiai kategorijai priklauso ir Lietuva, - tik du lygmenys: valstybinis ir vietinis (savivaldybių).
Šiame darbe nagrinėjama dabartinė Lietuvos mokesčių sistema. Pateikiami ir analizuojami nacionalinio biudžeto pajamų klasifikavimas; mokesčių tarifų dydžiai; apmokestnimo objektai; mokesčių įtaka biudžeto formavimui; mokesčių krūvį ir jį įtakojantys veiksniai; mokesčių įtaka valstybės valdžios sandarai, verslui ir nuosavybės politikai, ir kiti aktualūs mokesčių sistemai klausimai.

Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, buvo pertvarkyta visa šalies finansų sistema – biudžetas, jo sandara, mokesčiai, bankai, ūkio subjektų, įmonių finansai. Priimtas LR biudžetastinės sandaros įstatymas ( 1990 07 30 Nr. I – 430), kuriame nustatyta, kad šalies biudžetinė sandara apima valstybės ir savivaldybių ( miestų ir rajonų ) biudžetus; Lietuvos biudžetuose sukaupta nacionalinių pajamų dalis skiriama švietimo, kultūros, mokslo, sveikatos apsaugos, socialinio aprūpinimo bei socialinės šalpos, gamtos apsaugos programoms įgyvendinti, ūkiui plėtoti, valstybės valdžios ir valdymo įstaigoms išlaikyti bei krašto apsaugai.Įstatymas reglamentuoja valstybės ir sasivaldybių biudžetų pajamas bei išlaidas. Jame nurodyti mokesčiai ir kitos įmokos, priskiriamos tiems biudžetams.
Vėliau buvo priimti įstatymai, susiję su kitų bendravalstybinių (centralizuotų ) fondų sudarymu bei naudojimu: LR valstybinio socialinio draudimo įstatymas ( 1996 05 21 Nr. I-1343 ), LR savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymas ( 1997 07 02 NR.VII-385 ).
Po nepriklausomybės atkūrimo Lietuvoje buvo pertvarkyti visi mokesčiai. Tiksliau sakant, sukurta nauja mokesčių sistema. Pirmiausia buvo pakeisti įmonių mokėjimai iš pelno. Panaikinus mokestį už gamybinius fondus ir pelno likučio įmokas, įvestas juridinių asmenų pelno mokestis ( JAPMĮ 1990 07 31 Nr. I-442). Jį moka visi juridinio asmens teises turintys ūkio subjektai. Panaikinus buvusį gyventojų pajamų mokestį, įvestas fizinių asmenų pajamų mokestis ( FAPMLĮ 1990 10 05 Nr. I-641). Šis mokestis mokamas nuo pajamų, susijusių su darbo santykiais, taip nuo individualių ( personalinių ) įmonių ir ūkinių bedrijų pajamų bei kitų gyventojų pajamų ( nesusijusių su darbo santykiais, pvz., iš turto pardavimo ir pan.). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-15
DalykasMokesčių kursinis darbas
KategorijaFinansai >  Mokesčiai
TipasKursiniai darbai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai17
Dydis48.2 KB
Autoriusjop
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasEkonomikos ir vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Lietuvos mokesciu sistema (6) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 23 puslapiai 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą